Cliënttevredenheid
Ervaringen van onze cliënten

“Ik ben bij praktijk Meinen écht gehoord. Ik heb veel aan de therapie gehad. Er worden duidelijke handvatten en therapie gegeven. Fijn! Hier kan ik wat mee, ook voor in de toekomst!”
– november 2019, anoniem (bij de praktijk bekend) –
“Acceptatie, ik ben oké…en voor mij is verbondenheid met de praktijk zo fijn. Weten dat ik hier gezien word. Zachte heelmeesters maken diepe wonden. En dat is bij Praktijk Meinen zeker niet het geval. Het gesprek is altijd vriendelijk, open en zeeeeer duidelijk. Als ik weer vastloop in mijn eigen “hersenmist” kom ik zeker terug.”
– juli 2023, anoniem (bij de praktijk bekend) –
“Ik kwam met de therapeut van Praktijk Meinen in contact omdat ik tijdens mijn werk bij de politie PTSS hebt opgelopen. Ik wil jou bedanken voor de goede zorg. Als ik een korte omschrijving van jou moet geven dan is dat: “Je bent streng maar heel rechtvaardig”. Wat mij opviel aan jou is dat je een heel goed geheugen hebt, dat viel mij op je wist bijna alles wat ik verteld had in de vorige sessies. Als cliënt is dat zeer prettig en je voelt je begrepen. Dus daar wil ik een groot compliment voor geven. Kortom je bent een top Psychologe en kan je aan iedereen aanbevelen.”
– februari 2021, anoniem (bij de praktijk bekend) –
“Mooi, spannend, soms eng, confronterend en soms emotioneel. Kortom: een mooie avontuurlijke rit op zoek naar mezelf in balans.”
– augustus 2022, anoniem (bij de praktijk bekend) –

Consumer Quality index
(CQ-index)
In 2024 was de score een 4,83 (op een schaal van 1 t/m 5). De medewerkers van Praktijk Meinen doen er alles aan om deze fantastische score zo te houden!

Meting cliënttevredenheid
Bij Praktijk Meinen wordt gebruik gemaakt van de Consumer Quality index (CQ-index). Deze wordt aan het einde van het behandeltraject afgenomen.
De CQ-index is een gestandaardiseerde methodiek om cliëntervaringen in de zorg te meten, te analyseren en te rapporteren. De vragenlijst betreft o.a. de volgende onderwerpen: bejegening, bereikbaarheid, samen beslissen, uitvoering behandeling, bespreken resultaten en een overall beoordeling.
Beoordeling Praktijk Meinen
Sinds 2016 (het jaar waarin gestart is met de meting via de CQ-Index) scoort Praktijk Meinen elk jaar boven de 4,3 op een schaal van 1 t/m 5. Hier zijn wij trots op en wij blijven ons onverminderd inzetten om hoog te scoren op cliënttevredenheid.
CQ-Index 2024 Praktijk Meinen
De meest recente meting van cliënttevredenheid is over 2024. Praktijk Meinen scoorde toen een 4,83 (op een schaal van 1 t/m 5). De scores geven wat ons betreft aan dat onze cliënten zeer tevreden zijn. Hieronder ziet u de score per onderdeel uitgesplitst:
- Bejegening (4,9)
- Bereikbaarheid behandelaar (4,8)
- Informatie behandeling (4,8)
- Informatie cliëntenorganisaties/zelfhulpgroepen (4,8)
- Samen beslissen (4,7)
- Mogelijkheid betrekken familie of naasten (4,5)
- Uitvoering behandeling (4,9)
- Informatie over vragenlijsten (4,73)
Score CQ-Index eerdere jaren (op een schaal van 1 t/m 5)
2023: 4,86
2022: 4,8
2021: 4,9
2020: 4,8
2019: 4,6
2018: 4,3
