Nadat u zich bij ons heeft aangemeld, komt u op de wachtlijst te staan. Zodra u aan de beurt bent, nemen wij contact met u op voor het maken van een afspraak voor het intakegesprek.
Intakegesprek
Tijdens het daadwerkelijke intakegesprek staan we uitvoerig stil bij de vragen die u heeft of de klachten die u ervaart en de invloed hiervan op uw leven. We gaan na of uzelf een idee hebt over het ontstaan van deze vragen of klachten en de factoren die ze in stand houden. Ook kijken we wat u er al aan gedaan hebt. Naderhand vult u thuis een klachtenlijst in.
Tweede gesprek
In het tweede gesprek bespreken we de klachtenlijst, eventueel aanvullende diagnostiek en het behandelplan. Door middel van een korte samenvatting vanuit het eerste gesprek kijken wij of er een goede indruk is ontstaan van uw klachten, we stellen een (voorlopige) diagnose van uw klachten en we doen een voorstel voor behandeling.
Als je hiermee instemt, maken we vervolgafspraken en staan we stil bij jouw persoonlijke doelen voor de behandelgesprekken.
Uw eigen kracht en kunde
Binnen het behandeltraject wordt, naast uw hulpvraag ook gekeken naar waar uw kracht en kunde ligt in dit leven. Binnen uw karakter en persoonlijkheid zijn er zéker items waar u, ook tijdens de behandeling, op kunt ‘bouwen’. Ook daar besteden we aandacht aan. Een mooie quote is: “Geef me de moed te accepteren wat niet in mijn vermogen ligt, de kracht om alles te doen wat in mijn vermogen ligt en de wijsheid tussen die twee onderscheid te maken.“
Tussentijdse evaluatie
Halverwege de behandeling evalueren we of we nog op de goede weg zitten en in hoeverre u uw doelen hebt behaald.
Einde behandeling
Aan het einde van de behandeling is er aandacht voor terugvalpreventie, vult u nogmaals de klachtenlijst in en bespreken we de verschillen met de beginmeting.
Bij afronding van de therapie, of eventuele doorverwijzing, zal (met uw goedkeuring) een rapportage verstuurd worden naar de verwijzer of zorgverlener. In deze rapportage staat o.a. vermeld: de duur van de behandeling, diagnose, toegepaste therapie en het verloop van de behandeling.
Na afsluiting van de behandeling ontvangt u nog een vragenlijst om uw tevredenheid te meten.


Extra informatie
Gespreksduur
De gesprekken duren 45 minuten per sessie.
Daarnaast is 15 minuten gereserveerd voor administratie en verslaglegging.
Vragenlijsten via Incura
Naast de gesprekken wordt er aanvullend gebruik gemaakt van vragenlijsten bij aanvang en bij afronding van de therapie. Deze vragenlijsten worden verstuurd via Incura en zijn bedoeld voor het meten van behandeleffecten en klanttevredenheid.
Werkgebied en samenwerking
Praktijk Meinen werkt in regio Den Haag, (wijken Leidschenveen en Ypenburg), regio Pijnacker-Nootdorp, regio Voorburg-Leidschendam & regio Rijswijk onder andere samen met huisartsen en POH-GGZ, met GGZ-Delfland, vrijgevestigde psychiaters in Delft en maatschappelijk werk.
Kwaliteitsstatuut
Een uitgebreide uitleg over het behandeltraject/zorgproces en samenwerkingsafspraken zijn te vinden in het kwaliteitsstatuut.
Bekijk ook
Wachttijd
Klik hier om onze actuele wachttijden te zien
Algemene Voorwaarden Zorg Volwassenen
Bekijk onze algemene voorwaarden voor de volwassenen zorg
Tarieven en vergoedingen Volwassenen
Bekijk de tarieven en vergoedingen voor psychologische zorg Volwassenen