Tot het moment van intake bij de zorgverlener, is de verwijzer de eerstverantwoordelijke voor de cliënt. De zorgaanbieder GGZ neemt de verantwoordelijkheid over na de intake.
Bij de aanmelding hebben wij de volgende gegevens van u nodig:
- Voor- en achternaam
- Geboortedatum
- Datum van aanmelden
- Naam van de verwijzer (vaak uw huisarts)
- Naam van uw verzekeringsmaatschappij
- Uw adres
- Uw telefoonnummer
- De hulpvraag/klachten die u ervaart en waarvoor u zich aanmeldt.
Wachttijd Volwassenen
update: 14-01-2025
ca. 5 maanden
Wachttijd Adolescenten
(18 – 26 jaar)
update: 14-01-2025
ca. 8 weken
Bovenstaande wachttijden zijn de aanmeldwachttijd. Dat wil zeggen, de geschatte tijd tussen aanmelden en intakegesprek.
De behandelwachttijd, oftewel de tijd tussen intake en start behandeling, is bij Praktijk Meinen op dit moment 0. Dit wil zeggen dat na het intake-gesprek meestal direct gestart wordt met de behandeling.
Aanmelden kan op 3 manieren:
Aanmeldformulier
Vul dit formulier in om u aan te melden bij Praktijk Meinen. U ontvangt van ons een bevestiging van aanmelden.
(Dit is een beveiligde manier van informatie versturen.)
Telefonisch Aanmelden
U kunt bellen naar: 070 4445984. Houdt de gegevens voor aanmelden (zie hierboven) bij de hand. Indien wij niet op kunnen nemen, spreek aub uw boodschap in. Wij bellen u zo spoedig mogelijk terug.
Als u liever niet het formulier invult of belt, kunt u ook een e-mail sturen naar info@praktijkmeinen.nl. Vermeld hierin de gevraagde gegevens voor aanmelden zoals hierboven vermeld.
Wachtlijst en wachttijd
Nadat u zich heeft aangemeld komt u op de wachtlijst te staan. Over de lengte van de wachtlijst informeren wij u zo accuraat mogelijk. Toch, aangezien wij met mensen werken, blijft de wachttijd moeilijk te voorspellen.
Wachtlijstbemiddeling
Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met de zorgverwijzer, of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling.
“Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intake gesprek krijgt, en dat binnen 10 weken vanaf de intake, de behandeling is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).”
Bron: Beleidsregels NZa
Uw wachttijd is NIET afhankelijk van
- de zorgverzekeraar waar u verzekerd bent;
- de klachten die u heeft.
De aanmeldwachttijd (tijd tussen aanmelden en intakegesprek) blijft een schatting.
Na intake direct start met behandeling
De behandelingswachttijd (het aantal weken tussen de intake en de start van de behandeling) is bij Praktijk Meinen 0 weken. Na afloop van het intake gesprek zal, gezamelijk met de cliënt, direct afspraken voor behandeling vastgelegd worden.
Uw behandeling start bij ons zo snel mogelijk na de intake. Moet u toch even wachten voordat uw behandeling begint? Dan ontvangt u van ons inloggegevens om (alvast) aan het e-Health programma te beginnen. Op deze manier kunt u tijdens deze wachttijd al werken aan uw mentale gezondheid.
Urgentie
Mocht er sprake zijn van urgentie, dan bestaat de mogelijkheid dat uw huisarts u aanmeldt bij de crisisdienst van de GGZ.
Bekijk ook
Wachttijd
Klik hier om onze actuele wachttijden te zien
Algemene Voorwaarden Zorg Volwassenen
Bekijk onze algemene voorwaarden voor de volwassenen zorg
Tarieven en vergoedingen Volwassenen
Bekijk de tarieven en vergoedingen voor psychologische zorg Volwassenen