070 444 59 84
Voor een behandeling bij Praktijk Meinen stellen de verzekeringsmaatschappijen binnen Nederland als voorwaarde dat de huisarts of medisch specialist verwijst en dat duidelijk is voor welke klacht(en) wordt verwezen. Voordat u zich bij ons aanmeldt, moet u dus een verwijzing van uw dokter of medisch specialist hebben. Let op! Ook als uw doorverwijzer u bij ons heeft aangemeld moet u dit zelf ook nog doen.

Tot het moment van intake bij de zorgverlener, is de verwijzer de eerstverantwoordelijke voor de cliënt. De zorgaanbieder GGZ neemt de verantwoordelijkheid over na de intake.

 

Bij de aanmelding hebben wij de volgende gegevens van u nodig:

  • Voor- en achternaam
  • Geboortedatum
  • Datum van aanmelden
  • Naam van de verwijzer (vaak uw huisarts)
  • Naam van uw verzekeringsmaatschappij
  • Uw adres
  • Uw telefoonnummer
  • De hulpvraag/klachten die u ervaart en waarvoor u zich aanmeldt.

Wachttijd

update: 15-04-2024

ca. 6 maanden

Bovenstaande wachttijd is de aanmeldwachttijd. Dat wil zeggen, de geschatte tijd tussen aanmelden en intakegesprek.

De behandelwachttijd, oftewel de tijd tussen intake en start behandeling, is bij Praktijk Meinen op dit moment 0. Dit wil zeggen dat na het intake-gesprek meestal direct gestart wordt met de behandeling.

Aanmelden kan op 3 manieren:

Aanmeldformulier

Vul dit formulier in om u aan te melden bij Praktijk Meinen. U ontvangt van ons een bevestiging van aanmelden.

(Dit is een beveiligde manier van informatie versturen.)

Aanmeld formulier

Telefonisch Aanmelden

U kunt bellen naar: 070 4445984. Houdt de gegevens voor aanmelden (zie hierboven) bij de hand. Indien wij niet op kunnen nemen, spreek aub uw boodschap in. Wij bellen u zo spoedig mogelijk terug.

E-mail

Als u liever niet het formulier invult of belt, kunt u ook een e-mail sturen naar info@praktijkmeinen.nl. Vermeld hierin de gevraagde gegevens voor aanmelden zoals hierboven vermeld.

Wachtlijst en wachttijd

Nadat u zich heeft aangemeld komt u op de wachtlijst te staan. Over de lengte van de wachtlijst informeren wij u zo accuraat mogelijk. Toch, aangezien wij met mensen werken, blijft de wachttijd moeilijk te voorspellen.

Wachtlijstbemiddeling

Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met de zorgverwijzer, of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling.

“Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intake gesprek krijgt, en dat binnen 10 weken vanaf de intake, de behandeling is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).”
Bron: Beleidsregels NZa

Uw wachttijd is NIET afhankelijk van

  • de zorgverzekeraar waar u verzekerd bent;
  • de klachten die u heeft.

De aanmeldwachttijd (tijd tussen aanmelden en intakegesprek) blijft een schatting.

 

Na intake direct start met behandeling

De behandelingswachttijd (het aantal weken tussen de intake en de start van de behandeling) is bij Praktijk Meinen 0 weken. Na afloop van het intake gesprek zal, gezamelijk met de cliënt, direct afspraken voor behandeling vastgelegd worden.

Uw behandeling start bij ons zo snel mogelijk na de intake. Moet u toch even wachten voordat uw behandeling begint? Dan ontvangt u van ons inloggegevens om (alvast) aan het e-Health programma te beginnen. Op deze manier kunt u tijdens deze wachttijd al werken aan uw mentale gezondheid.

 

Urgentie

Mocht er sprake zijn van urgentie, dan bestaat de mogelijkheid dat uw huisarts u aanmeldt bij de crisisdienst van de GGZ.

Bekijk ook

Wachttijd

Klik hier om onze actuele wachttijden te zien

Algemene Voorwaarden Zorg Volwassenen

Bekijk onze algemene voorwaarden voor de volwassenen zorg

Tarieven en vergoedingen Volwassenen

Bekijk de tarieven en vergoedingen voor psychologische zorg Volwassenen